![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
| Namn: Kåre |
| Stad: Sumpan |
| Skickat: 00:05 - lör 09 dec 2006 |
| Percy: Vem är Wesslan? |
| Namn: JS |
| Stad: MORA |
| Skickat: 00:04 - lör 09 dec 2006 |
| Kul Sida det här.... |
| Namn: percy, |
| Skickat: 23:56 - fre 08 dec 2006 |
| Mif redhawks vill ha wesslan, ta chansen jonas du är värd den |
| Namn: Forever MIK |
| Skickat: 23:42 - fre 08 dec 2006 |
| Tången:
Önskar att jag kunde svara ja på den frågan, mina färdigheter sträckte sig inte till dom nivåerna. Det närmaste jag kom var väl när lill-strimma lurades med oss grabbar i landhockey. Sedan har jag bott granne med Göte Hansson, han försåg oss med rätt mycket klubbor, det var bara det att han var rightare och jag leftare, tror att han aldrig fattade att dom var helt oanvändbara för mig. JoNo: Grabbarna hade fullt klart för sig när hesa gick att dom gjort en katastrofalt dålig insats och var fullt medvetna om vad publiken tyckte om insatsen. JAG tycker inte att det är passande att bua ut de sina, jag tror inte att det gör saken bättre, men som sagt det är min åsikt. |
| Namn: Gloa |
| Skickat: 23:38 - fre 08 dec 2006 |
| Nån som vet när det där där bedrövliga introt ska bytas ut för övrigt?
Maken till värdelös filmsnutt har nog inte skådats i en ishall. Den var halv-rolig första gången, just för att den var ny. Men numer känns det som att den to.m skrämmer bort folk. Faktum är att jag känner en person som faktist stannat hemma från en match nyligen pg.a den där filmen. Seg, tråkig och amatörmässig - känns mest som en feberdröm att se samma skit match efter match. Lite nytänkande och variation tack! |
| Namn: JoNo |
| Skickat: 23:19 - fre 08 dec 2006 |
| Forever MIK> Jag förstår dig i det mesta du skriver. Men varför är det så fel att bua ut laget man betalar mycket pengar och man blir såklart besviken.. I och för sig är det enligt min åsikt coachningen framförallt i slutet av matchen som man ska bua åt. Rindell låter Jonathan Granström spela när man jagar mål. Han har inte gjort mål på tre elitseriesäsonger och han har varit allt annat än bra på slutet. Kenneth Bergqvist samma sak, åker runt och är rädd på planen och är uppe i samma höjder som Jordan Krestanovic var under sin sejour i Mora IK. Sedan tycker jag värvningen av Wessner är katastrof ! I Bofors var han en tuff spelare som aldrig klev undan. Nu försöker han vara en spelskicklig forward vilket han inte behärskar. Sedan gör det mig förbannad att man petar Jardine (nu), han har ryckt upp sig på slutet och man ser att det finns kapacitet i honom. Sedan tycker jag man borde ha två kedjor som kan producera.. Brendl, Basti och Nisse har inte vart bra på sluet. Varför inte spela Brendl med Bogg, Elomo.. Som trogen Mora IK supporter är jag väldigt frustrerad och jag vill verkligen inte att Mora är tillbaka i Allsvenskan nästa säsong. |
| Namn: Tången |
| Skickat: 23:08 - fre 08 dec 2006 |
| Forever MIK> Och så till frågan som kräver sitt svar, har du lirat i den röd-vit-gröna dressen? |
| Namn: Tången |
| Skickat: 23:05 - fre 08 dec 2006 |
| M;Gnuru> Ragulin då? Kenns du att ann? |
| Namn: Forever MIK |
| Skickat: 23:04 - fre 08 dec 2006 |
| Tången: Din minnesbild är helt ok. Pennor, skjortor och jag har för mig att nylon strumpor (dam) var väldigt gångbart.
Har förresten spelat poker med U Nises på en skidsemester i vemdalsskalet, jag min morbror och uffe. Vi spelade om vem som skulle diska varje kväll. Det var då jag lärde mig diska. Sista kvällen framkom det att dom j-larna hade fuskat varje kväll. |
| Namn: M:guru |
| Stad: 127.0.0.1 |
| Skickat: 22:30 - fre 08 dec 2006 |
| Forever MIK & Tången>
Firsov! Slår vad om att hälften av oss som läser här inte ens hört talas om denne gudabenådade spelare! williamthekid> Är det inte jag som är Tryckvåg? Jaså inte... |
| Namn: Resenärn |
| Skickat: 22:15 - fre 08 dec 2006 |
| "Förutom Håkan Bogg var det inte lätt att hitta några plusvarianter i Moralaget." |
| Namn: Tången |
| Skickat: 22:15 - fre 08 dec 2006 |
| Forever MIK> Ja det är en enorm frustration just nu. Har själv tagit det ganska lugnt efter tidigare torskar men igår tyckte jag att allting blev så uppenbart på något sätt. Det behövs nog en nyordning i ledningen efter uppehållet. En liten nyfikenfråga bara: Har du själv lirat i MIK? Kul att du nämner Firsov och snusning. Var det under lägret med CSKA Moskva här 1968? Var själv där och tittade på träningarna och vill minnas att ryssarna suktade efter nylonskjortor och kulspetspennor. Snuset la de ju inte in under läppen utan käkade det rakt av:) Om vi återvänder till gårdagens match så tycker jag också att det kändes tungt att höra sitt eget lag bli utbuat. Nej nu rycker vi upp oss! Ny dag! Nytt motstånd! Nya krafter! Ny tränare? |
| Namn: williamthekid |
| Skickat: 22:07 - fre 08 dec 2006 |
| OK:Ja har sett hockey sen urminnestider,men vad har de för betydelse idag?!? Ingen alls , Mora har ingenting,som man kan kalla spel eller liknade, visst man ha r vunnit matcher, men varför?? har man haft ett grundspel,eller jobbat hårt eller haft tur?? Man har inga profiler, som vi hade förr för, de gjorde väldigt mycke, visst aktivtiteten är helt o befinntligi båset?!? nu ska ja dra mig tillbaks ett tag och njuta av en bira:-) |
| Namn: Wengi |
| Länk: http://www.drakarna.net |
| Stad: Rättvik |
| Skickat: 21:47 - fre 08 dec 2006 |
| Insu >> Trakassera är ett starkt ord, jag vill hellre säga kritisera.
Bara jag och Knogen som vet varför jag gått emot er andra här idag :D imorn går vi på pumpen igen! |
| Namn: Skont att lasa fran moringar igen |
| Stad: Wichita |
| Skickat: 21:20 - fre 08 dec 2006 |
| Det verkar som ni vaknade till och kom ihag vart ni kommer ifran. Det gladjer mig nar jag ser gnista och kamparglod.
Knogen: Du har helt ratt att man inte kan bara sitta och gapa, det ar bra att reagera. Det ar tungt nu, men det ar bara att kampa pa och hoppas pa en battre fortsattning. Hade jag kunnat ga pa matcherna den har sasangen sa hade jag mer an garna gjort det. Men dessvarre sa ar jag for tillfallet bosatt over there, hoppas att jag far chansen att annu en gang stodja laget i mitt hjarta pa plats under framtida sasonger. Ha det gott, tack och bockl. |
| Namn: Forever MIK |
| Skickat: 21:15 - fre 08 dec 2006 |
| Sparka, sparka inte, dåliga publiksiffror, medgångssupportrar, jävla sittplattspublik, jag har sett mer matcher än du så kom inte här och.....
Jag vet inte men jag skulle tro att jag är en av de som följt MIK längst av alla som skriver här. Min första match såg jag när det fortfarande var uterink. Jag har sett lill-strimma spela och sett honom bjuda Firsov på en snus efter en träningsmatch, har aldrig sett någon spy så förbannat av en snus. Varit med och lagt pengar i satsningar mot elitserien. Hade t.ex Nisse Carlsson som gympalärare när han tränade malung, hela klassen var där och hejade på MIK, nisse fick höra alla hans smeknamn från oss, banana nisse, greta osv. Givetvis fick vi äta upp allt ihop nästa dag på gympan, har aldrig varit så slut någon gång efter det. Men jag har aldrig hört publiken BUA åt sitt eget lag efter en match. Spridda burop och visslingar under matchen kan jag ta, men att bua ut spelarna efter matchen Nu när vi äntligen har kommit upp i elitserien så vill jag givetvis att vi stannar kvar. Skall vi åka ur så skall det vara med flaggan i topp, just nu så är inte flaggan ens fastbunden vid stången. Visst är det många matcher kvar att spela men när tåget går så då gäller det att ha plats ombord vilket vi inte har idag. Nyår är deadline för nya spelare. Nu tror jag inte att det finns något på marknaden för oss, så vad skall vi då göra? Är det en förändring på ledarsidan som behövs? Jag är riktigt kluven i den här frågan och vet inte vilket ben jag skall stå på. Jag vet bara att jag lider något fruktansvärt när det går så här dåligt och det är inte något vidare roligt. Försöker hitta positiva saker men just nu är det svårt. Sedan alla ryckten man hör och spär på gör saken än värre. |
| Namn: williamthekid |
| Skickat: 20:45 - fre 08 dec 2006 |
| Metagudrun:Vad är din koppling till tryckvåg? ok lite off topic??
|
| Namn: Tången |
| Skickat: 20:29 - fre 08 dec 2006 |
| Mental Gnu> Tack för att du väckte mig! Ja nu ser vi positivt på det hela. Det blir nog bra med den nye tränaren/arna :-) Nej, men det behövdes få lite utlopp för allas frustration tror jag. Nu har ju ingenting förbättrats från igår men vi får väl sansa oss lite och se tiden an en stund till. |
| Namn: Dewi |
| Skickat: 20:24 - fre 08 dec 2006 |
| Nej nu tycker jag att vi alla stämmer upp i "we shall overcome"
|
| Namn: M.Guru |
| Stad: 127.0.0.1 |
| Skickat: 19:59 - fre 08 dec 2006 |
| Positivt:
Det händer plötsligt grejer i gästboken. Negativt: Vi kastar ogenomtänkt bajs omkring oss. Är det inte dags att sluta sig samman, och bara ge järnet framöver? Vi är inte döda och begravna ännu, men om vi lägger oss ned på rygg, och inväntar "den oundvikliga" kvalserien, så kommer den att både infinna sig och vara över innan vi hunnit säga "en returpava t-doja". Det ser mörkt ut, visst gör det så - men visa lite karaktär nu och vänd det här till något positivt. Är det nånting vi - Mora IK - är bra på så är det att slå i underläge. Alltså: Bättre position än så här har vi inte varit i på länge nu. Nu är det upp till oss att visa spelare, ledare, motståndare, domare och övriga hockeysverige att VI ÄR MORA IK OCH VI GER ALDRIG UPP!!! |
| Namn: Orsa |
| Skickat: 19:38 - fre 08 dec 2006 |
| Riktigt skönt att få skriva av sej allt skit man funderat över.
Knogen: Den sort av supporter är inte jag,jag älskar när VI leder med 5-0 efter första perioden,därför vet jag att JAG platsar bättre i allsvenskan,men för allt jag jobbat för och allt som jag kämpat för så är det MORA IK i Elitserien som gäller,därför så blir jag så besviken när sådana supportrar som började gå på hockey förra eller förrförra säsongen blir upprörda över dagens MIK. |
| Namn: Orsa |
| Skickat: 19:19 - fre 08 dec 2006 |
| Medgångssupportrar var det ja...alternativet är juh motgångssupportrar..och sådana verkar juh komma fram nu,varför inte sluta strida mikare mot mikare,och samlas någonstans före en match och riktigt sjunga upp oss,men jag vet juh att det är en utopi,sånt funkar juh bara på borta matcher... nää bättre å säga" FAAN dom tränar varje dag å kan inte göra mål,då är det väl fan slut?" |
| Namn: Knogen |
| Stad: Orsa |
| Skickat: 19:09 - fre 08 dec 2006 |
| Orsa:
Det är väl det som är en del av tjusningen att vara supporter också. Ingen av oss lär få veta om det varit bättre med eller utan Brendl :-) Jag tycker däremot inte att han varit kass. Tvärtom. Däremot tror jag att hans närvaro inverkat på både coachning och medspelare. Knappast hans fel. |
| Namn: Knogen |
| Stad: Orsa |
| Skickat: 19:00 - fre 08 dec 2006 |
| Insu:
Japp, MIK-hatare och "medgångssupporter"! Hur det nu kan gå ihop? :-) En liten förklaring dock till min placering av Mora i Tipskungen: Jag har på grund av att jag normalt är en usel tippare medvetet placerat Mora på låga placeringar i alla Tipskungenomgångar. Detta för att eliminera risken för att Mora ska hamna på kvalplats (öh?). Eftersom jag sällan prickar in rätt lag på rätt plats lämnar jag alltså ett stort rum nedåt där Mora kan hamna om jag placerar dem högt. Lägger jag dem långt ner i tabellen finns det bara eller nästan bara rum uppåt i tabellen. Min hundring för deltagandet i TK är precis som förut alltså en investering för MIK:s fortsatta leverne i ES. Japp, jag är förmodligen mer än lovligt rubbad. Men varför chansa? Jag förlorar hellre en hundring än ser min rad gå in och MIK åka ner i kvalserien :-) Medgångssupporter var det ja... Nu tog jag desvärre udden av ditt klockrent ironiska inlägg. Inte meningen. Å andra sidan; Vad har Lex1 för ursäkt? ;-) |
| Namn: Orsa |
| Skickat: 18:59 - fre 08 dec 2006 |
| Till sidans bästa skribent, Knogen:
Nej,du är ingen "vanlig medgångssuporter"helt ok om du tyckte det var pinsamt,men för mej är pinsamt nått som gör mej generad,ger mej rodnad,nått som får mej att skämmas..själv så blev jag bara förbannad och gick hem,tänk så olika vi kan vara,du satt där med rodnande kinder och jag var förbannad. Ja jag är nöjd att Pavel gjort 22 mål,jag hade inté ens hoppats på hälften,och jag hade ochså varit mer nöjd om vi legat på säker mark.Helt ok om du tror vi varit bättre utan Brendl,jag tror det inte. |
| Namn: jojjen |
| Stad: Mora |
| Skickat: 18:59 - fre 08 dec 2006 |
| ORSA..ja det e klart dom kan det,men man blir så less.ja en riktigt bra klack skulle va fint men va e medel åldern där typ 15år.o dom blir överöstade varje match,det e ju helt sjukt,jag klagar absolut inte på klacken,dom står där,men varför inte fler,mora e litet finns inget annat o göra än o se på hockey,o det gör det ännu konstigare.måste skriva om leksand dom har sveriges bästa klack utan tvekan,o hur många bor det i leksand.ja jag vet inte,finns det nån ledare i drakarna?hade ja vart det så hade ja delat klacken o spridit ut dom så då får dom mer folk med sig=)då blir det gung i fm mattson arena=).o det vill folk ha utan tvekan inte minst spelarna.nej ska harri va kvar så får han ha ett baseboll trä i båset o spelar dom dåligt så sopa in det i vägen så spelarna vaknar,och mr brendl börja åk skridskor så blir du en kanon spelare |
| Namn: Insu |
| Skickat: 18:43 - fre 08 dec 2006 |
| Men herregud, vårt problem ligger väl knappast på målvaktssidan? Vi har två bra målvakter, och de gånger den ena har sviktat har den andra gått in och gjort ett bra jobb. Problemen är väl… typ, allt utom målvakterna.
Och Wengi – det är OK att kritisera. (Jag kan minnas fel, men jag har för mig att du är den som hårdast trakasserade #78 på den här sajten för något år sedan.) Däremot är det rätt tröttsamt att läsa sjuttonde inlägget på raken som upprepar tidigare gnäll, bara denna gång med fler svordomar, versaler och utropstecken. Jag säger det igen: det kan helt enkelt vara så att MIK inte är bättre än så här (även jag själv tror att laget kan prestera bättre). De journalister, som per definition får heta MIK-hatare eftersom de hade oförskämdheten att hävda att ledningen inte klarar att hålla ihop främlingslegionen, kan rentav få rätt. Det största MIK-hatarna måste väl förresten vara Knogen och Lex1, som båda tippat Mora på kvalplats. Skämmes, tamejfan! |
| Namn: Knogen |
| Stad: Orsa |
| Skickat: 18:41 - fre 08 dec 2006 |
| Orsa:
Jag tyckte det var pinsamt dålig hockey igår. Men hey! Jag är ju bara en "medgångssupporter", så vad vet väl jag? Ok, du är nöjd bara Brendl gör mål. Själv skulle jag vara betydligt mera nöjd om Mora låg på betryggande avstånd från kvalserien. Enligt mitt och många andra supportrars resonemang hänger de bägge delarna ((Brendl och tabelläge) lite ihop. Men hey! Vad vet väl vi? Vi är ju bara "medgångssupportrar". |
| Namn: sparka |
| Stad: mora |
| Skickat: 18:31 - fre 08 dec 2006 |
| Wengi: ... alltså klart det inte bara är målvakternas fel men man blir ju så besviken när dom släpper in puckar som verkligen inte borde få gå in, spec när vi får lov att slita som djur för att få utdelning. lasse borde verkligen få chansen han var ju grym på försäsongen nått annat kan man inte säga! alltså nått måste ju hända och vem vet han kanske spikar igen totalt |
| Namn: Orsa |
| Skickat: 18:31 - fre 08 dec 2006 |
| sparka:
Men va faan..jag skiter i om Brendl har MIK tatuerat på bröstet,så länge han gör mål är jag nöjd.Men klagolåten får löjliga propotioner,en på jobbet sa"det var pinsamt att se Mora igår" samtidigt vet jag att han jobbade. Jojjen,visst kan man kräva valuta för pengarna,men kan klubben kräva nått av oss?typ engagemang,tillit,lojalitet,tifon,applåder,hejaramsor,supportrar osv osv... Är verkligen allt förbi? |
| Namn: Wengi |
| Länk: http://www.drakarna.net |
| Stad: Rättvik |
| Skickat: 18:25 - fre 08 dec 2006 |
| sparka >> ja, vi kör på din linje.. vi lastar Rämö för djurgårds och malmö-matchen.. jag såg båda, och vårat försvarsspel är skit just nu! men att hänga ut Rämö tycker jag är fel! vi har 2st riktigt bra målvakter, och en tredje på väg uppåt.
Med bara ståplats hade det säkerligen varit fler på plats igår.. billigare att gå in, och fler platser. |
| Namn: sparka |
| Stad: mora |
| Skickat: 18:21 - fre 08 dec 2006 |
| Wengi : sluta lev i dåtiden tack, vad hjälper det oss om dom var bäst efter matchen mot skellefteå?? vet inte om du har några hockey kunskaper men du måste väl hålla med om att vi på senare tid har blivit bjudna på några riktiga målvakts tabbar, ja utan sittplats muppar så hade det vart runt 200 personer på matchen igår, då hade det verkligen kokat.... Med moras spelar material så borde dom redan ligga på slutspelsplats det är det som är felet! |
| Namn: Wengi |
| Länk: http://www.drakarna.net |
| Stad: Rättvik |
| Skickat: 18:07 - fre 08 dec 2006 |
| Ja, vad skulle dom göra utan er sittplats muppar?
En sak är ni jävligt bra på, klaga, klaga.. och så KLAGA! Och varenda jävel som sitter på dom där stolarna vet bättre än Rindell, Djoos, Ross, Spolander, Lückner, Sandlin, Edmonds, Westerling eller vad tränarna nu heter. Världsmästare är vad ni är. Hellre 4500 ståplats, redan nästa säsong. Slit bort varenda jävla stol så kanske de kan koka lika bra som i Frölundaborg!! Låt oss säga att Harri blir kvar och tar Mora till slutspel iår igen. Vad säger ni då? |
| Namn: horcoff |
| Länk: http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,950203,00.html |
| Skickat: 17:53 - fre 08 dec 2006 |
| Timrå, ”Det känns som vår tunga tid är förbi” |
| Namn: jojjen |
| Stad: Mora |
| Skickat: 17:49 - fre 08 dec 2006 |
| en del på denna sidan verkar tycka att MIK spelar bra,o säger att vi e medgångssupportrar,vi som regerar starkast,har man betalat över 5000 spänn,så vill man ha nått för det.som simons säger klart folk inte kommer om det e dålig hockey d får se,o helst om man får spö av jumbo laget på hemma is.det ska o får inte hända om man ska vara med i denna serien.ni som kallar oss medgångs supportrar, vem är ni står ni i klacken? klart inte folk jublar när det blir spö hela tiden.nej ja e helt inställd på kvalserien.vi är inte bättre.ny tränare är en bra start nån som kan riva i utav bara helve.. |
| Namn: Anders E |
| Skickat: 17:42 - fre 08 dec 2006 |
| Har spelning ikväll! Upp tidigt imorgonbitti för att hinna med segertåget till Sundsvall. Alla ni som ska dit! Vi syns på borta stå!!
Nu vänder vi, imogon blir de 3 pinnar. Gissar 2-5 Vi står pall, får er på fall, vi står upp när ni ligger. Säg adjö, ni får spå, av vårt kära MIK!!! |
| Namn: Wengi |
| Länk: http://www.drakarna.net |
| Stad: Rättvik |
| Skickat: 17:41 - fre 08 dec 2006 |
| sparka >> hur fan vet du hur många matcher jag varit på och inte?
Är du äldre än 23 så är det nog ganska logiskt att du hunnit med fler matcher, Om inte.. knip igen! |
| Namn: Wengi |
| Länk: http://www.drakarna.net |
| Stad: Rättvik |
| Skickat: 17:39 - fre 08 dec 2006 |
| sparka >> Det är ren fakta.. för några omgångar sedan (skellefteå borta) efter den matchen HADE Mora bästa målvaktsparet.. sen vad du tycker skiter jag i, det är fakta! |
| Namn: Jerk |
| Stad: Mora |
| Skickat: 17:33 - fre 08 dec 2006 |
| Jonas Westerling till Malmö. |
| Namn: Sven |
| Skickat: 17:25 - fre 08 dec 2006 |
| Håller med om att man inte ska pissa på laget i motgång.Mår faktiskt riktigt illa när Morasuportrar jublar och klappar händer när Malmö gör sitt tredje mål för att i slutet bua ut laget, vem tror ni blir bättre av det.Har sedan Mora gick upp i es missat 1 match på hemmais kommer även i fortsättningen att gå och stödja mitt lag hur än djup krisen blir.Förr eller senare vänder det, tror inte Simons kommer att sitta med armarna i kors och se laget sjunka som en sten. |
| Namn: sparka |
| Stad: mora |
| Skickat: 17:14 - fre 08 dec 2006 |
| orsa : alltså klubbmärket äre max 5 spelare i Mora som verkligen bryr sig om det är pengarna det sitter i!! för spelare som brendl så spelar det väl ingen större roll om Mora åker ut, det är ju bara å packa trunken å bege sig till nästa ställe!! fattar ni inte?? å wengi : jag har alldrig påstått att vi har bästa målvaktsparet i elitserien du lär vara ensam om att tycka/tyckt i mora, sen det här med medgångssupportrar , har garanterat vart på mer Mora hockey en dig o även insett att det är medgångssupportrarnas pengar som behövs för att bygga ett slagkraftigt lag, hur långt räcker tex pengarna som du säkerligen lagt ut för ett årskort?, en skena till en skridsko kanske.. , |
| Namn: JS |
| Stad: Mora |
| Skickat: 16:55 - fre 08 dec 2006 |
| Man kan inte jämföra med förra säsongen om hur man ligger i poäng Wengi, det är helt andra förutsättningar,, Det ser inte bra ut, och det måste du hålla med om. Inse fakta, måste in med en ny tränare innan det är försent. Harri fick i hop sammanhållningen ett år,och det var tur det, nya individer i år.(: |
| Namn: Orsa |
| Skickat: 16:53 - fre 08 dec 2006 |
| Heja Wengi!!
Till er som gnäller,ni pissar på klubbmärket,hur mycket bättre blir spelarna av att höra hur skitdåliga dom är?Ena dan är Jardine sämst,nästa dag Simons,Granis,Brendl,Toukko,osv osv...varför kan ni inte visa er i hallen och heja där istället för att sitta anonymt bakom en dator och såga allt och alla?Om vi skulle hamna i kvalserien,var är ni då? Kommer ni till hallen då eller kommer ni att vara på samma ställe som ni var före Elitserien? |
| Namn: Knogen |
| Stad: Orsa |
| Skickat: 16:51 - fre 08 dec 2006 |
| Ni borjar lata... :
Så man ska som god supporter bara säga tack och amen till allt som händer runt det egna laget alltså? Man skall inte yppa något som kan liknas vid kritik, såvida det inte är positivt? Nehej du tack! Som supporter vill jag gärna åtnjuta rätten att dela ut såväl ris som ros. "Stod laget i erat hjarta, var stalta att ni haller pa Mora" Det är väl ändå hjärtat för klubben som gör att så många reagerar? Kanske en aning hårt ibland, men hellre det än "rycka på axlarna"-mentalitet. Att reagera på vad som händer med ens klubb visar väl om något att man bryr sig? Visst, just nu kanske det blåser lite väl häftigt runt MIK, men annars hade då jag, om jag vore tränare, inte tyckt det var särskilt kul med en bunt gapande fågelholkar till supportrar som varken sa bu eller bä om någonting. Jag hade nog hellre sett supportrar med åsikter, konstruktivitet och engagemang. Varför skulle man förresten sluta stödja laget bara för att man har kritiska åsikter om detsamma? |
| Namn: Wengi |
| Länk: http://www.drakarna.net |
| Stad: Rättvik |
| Skickat: 16:36 - fre 08 dec 2006 |
| Förbannade jävla medgångssupportrar.. skämmas ska ni fan göra hela bunten.. sparkas å sparkas direkt de går dåligt.. skärp till er för fan.. vi har knappa 4-5p mindre än samma tid förra året..
och bara för 3-4 omgångar sedan hade vi elitseriens bästa målvaktspar.. jag skäms när ni ska hålla på såhär! vad gör ni själva för att hjälpa laget? Men de e väl som alltid.. nog fan är de lättare att klaga än att göra något själv? Ps. Visst är det fint med tifo på läktaren? JA, det var en pik till alla er som inte gör annat än klagar |
| Namn: Dewi |
| Skickat: 16:32 - fre 08 dec 2006 |
| Jag tror vi har ett nytt tränarpar inom en snar framtid.
Kanske Sandlin och Malte? |
| Namn: Putte |
| Stad: Mora |
| Skickat: 16:18 - fre 08 dec 2006 |
| Orsabo: Håller med om mycket av vad du skriver! |
| Namn: Johan F |
| Skickat: 16:07 - fre 08 dec 2006 |
| Det här kommer inte att sluta bra,
har vi inte lyckats bryta trenden dom senaste 15-20 matcherna så lär vi inte göra det på dom återstående heller. OCH om vi hamnar i kvalserien ,ja då är det slut med elitserien för våran del. Har sett några matcher från AS på tv, dom kämpar å sliter och vilken vilja, ni minns väl hur vi gick upp? Nej hamnar vi där då är det SLUT!!! |
| Namn: sparka |
| Stad: mora |
| Skickat: 15:51 - fre 08 dec 2006 |
| nästa säsong så lär kontrakten innehålla 0 kr från början o miljon belopp vid segrar det är det ända som skulle få en som brendl att offra sig för laget.. , boka upp en hel finlads färja o skicka hem harry o alla finnar utom elomo typ, kultanen är så fruktansvärt kass, toukko producerar ingenting, han lever på att han varannan match tar 20 meters sats å tacklar en motståndare eller sargen, detta fenomen sker endast på hemma plan då klacken finns tillgänglig för att se tilltaget med efterföljande hejarop, in med lasse i mål så fruktansvärt trött på våra sopiga finska målvakter som match efter match gör den ena tavlan värre än den andra, dom är ju TOTALT värdelösa. ska man ha ett hyffsat försvar lär man ha en målvakt som ger lite trygghet... , granström håller inte i elitserien bara å inse att han är alldeles för seg, sen kan man ju diskutera vad bergqvist tänker när han spelar pp , han verkar ju knappt veta vilket mål han ska förska skjuta mot, minst två gånger spelade han upp mot back när han hade jätte lägen, trodde han att backen han friläge mot det andra målet?
NI borjar lata som leksingar : säg mig NÅTT som är posetivt så... |
| Namn: mm |
| Skickat: 15:48 - fre 08 dec 2006 |
| Vi åt ialla fall in lite målskillnad jämfört med Djurgården igår.. |
| Namn: Fråtå-Nils |
| Stad: Bonäs |
| Skickat: 15:45 - fre 08 dec 2006 |
| Steff> Det gick inte att boka biljetter på bortastå, så jag bokade sittplats på sektionen bredvid (G).
Men vi är inte sämre än att vi kan planka in på ståplats om det skulle vara så :-) |
| Namn: Steff |
| Skickat: 15:37 - fre 08 dec 2006 |
| Fråtå-Nils: Vi syns på bortastå då =) |
| Namn: Fråtå-Nils |
| Stad: Bonäs |
| Skickat: 15:32 - fre 08 dec 2006 |
| Steff> Vi åker upp i morron bitti och inleder med ett litet lagom dagsrus på Biltema i Sundsvall :-)
Jag har lovat mig själv en grogg (extra) för varje mål Mora släpper in så det kan ju bli en riktigt rolig dag om vi har otur... Knogen> extra roligt i och med att tidigare omnämnda speditör sympatiserar med ett lokalt allsvenskt hockeylag... var här strax innan och retades,gissa om jag ska såga den stackars saten nästa gång han dyker upp här igen :-) |
| Namn: jojjen |
| Stad: Mora |
| Skickat: 15:28 - fre 08 dec 2006 |
| WICHITA....va kan du om hockey?????vad är det som är så positivt????finns ingenting. |
| Namn: |
| Stad: |
| Skickat: 15:26 - fre 08 dec 2006 |
| NI borjar lata...>
Man behöver inte vara medgångssupporter för att tycka att allt inte står rätt till. |
| Namn: Steff |
| Skickat: 15:26 - fre 08 dec 2006 |
| Kommer du oxå =) |
| Namn: Steff |
| Skickat: 15:25 - fre 08 dec 2006 |
| NI borjar lata som leksingar: Är precis på väg till Timrå å heja på mitt kära MIK.... |
| Namn: NI borjar lata som leksingar |
| Stad: Wichita |
| Skickat: 15:22 - fre 08 dec 2006 |
| Ni som skrivet den senaste tiden pa denna sajt borde skammas.....jag har foljt era diskussioner och ni har en hel del intelligent att saga. Men Jag hade ingen aning om att ni var sadana medgangssupportrers, istallet for att saga erat lag nar det gar tungt sa borde ni se det positiva.
Stod laget i erat hjarta, var stalta att ni haller pa Mora |
| Namn: Steff |
| Skickat: 15:15 - fre 08 dec 2006 |
| Nu åker vi Till Timrå å hejar på vårat kära Mora IK imorrn......vi åker upp nu fredag å värmer upp lite =) |
| Namn: Knogen |
| Stad: Orsa |
| Skickat: 15:09 - fre 08 dec 2006 |
| Fråtå-Nils:
Den där var helt oslagbar! :-D Tack! Mungiporna for upp för en stund i alla fall :-) |
| Namn: Pelle |
| Skickat: 14:53 - fre 08 dec 2006 |
| Nu är det dags att agera...
Man skall inte behöva be gäster som man tagit med sig på hockey om ursäkt för hur Mora spelar! |
| Namn: Jon |
| Stad: Mora |
| Skickat: 14:43 - fre 08 dec 2006 |
| Även jag har tagit time-out från FMM-arena ett tag fast jag har säsongskort. Orkar inte gå dit o må dåligt och vara på dåligt humör efteråt som går ut över familj o vänner. Tragisk situation,, |
| Namn: zeb |
| Stad: mora |
| Skickat: 14:27 - fre 08 dec 2006 |
| Själv har jag tagit timeout från FM arena |
| Namn: zeb |
| Stad: mora |
| Skickat: 14:24 - fre 08 dec 2006 |
| väntar på ny tränare, bör komma snart ledningen kan väl inte vara blinda,och döva |
| Namn: Jo1 |
| Stad: Mora |
| Skickat: 14:23 - fre 08 dec 2006 |
| Tänkte på en till sak, låt # 41 köra dubbla byten så tar de Timrå utan problem... |
| Namn: Jo1 |
| Stad: Mora |
| Skickat: 14:20 - fre 08 dec 2006 |
| Granström är och förblir vår sämsta spelare, dags att låna ut... Cedergren borde spela från start mot Timrå, stor potential! Våga bänka, våga såga... |
| Namn: Fråtå-Nils |
| Stad: Bonäs |
| Skickat: 14:19 - fre 08 dec 2006 |
| Sluta deppa nu, dagen är räddad!! En speditör av kolonialvaror eliminerade just vår firmabil genom att helt enkelt backa rätt på den och mosa in den i en betongvägg :-) Scania vs. Folkvagn 1-0
|
| Namn: Fredde |
| Stad: Solna |
| Skickat: 14:18 - fre 08 dec 2006 |
| Wikegård på väg att ta över Mora.
I allafall om man ska tro det senaste ryktet. Själv är jag dock mycket tveksam.... |
| Namn: Moring |
| Stad: Mora |
| Skickat: 14:15 - fre 08 dec 2006 |
| Visst kan jag hålla med om Att Granström var något bättre igår än förut, men det säger inte mycket. han hamnar ju efter i varje situation, helt fel in man mot man. han åker ett tag efter sargen, sen tappar han pucken. Reagerade på en sak som vår "käre" Djoos sa i pausen mellan andra o tredje i intervjun. han svarade på frågan "Hur ska ni göra nu för att få med er en 3-poängare?" Djoos: Vi ska fortsätta spela som vi gjort" Hur fan kan man säga så, dom tappade ju 2-0 till 2-2 i andra, då ska man väl inte fortsätta samma spel. pajas i båset. In med Patrik Ross |
| Namn: Gurkan |
| Stad: Mora |
| Skickat: 13:54 - fre 08 dec 2006 |
| horcoff: Jag tror det helt klart skulle väcka både honom och laget! När han inte får ytorna bidrar han inte till mycket i spelet. |
| Namn: Zyz |
| Stad: Gbg/Mora |
| Skickat: 13:28 - fre 08 dec 2006 |
| Händer det ingenting snart. (efter uppehållet)
så är det roliga slut för sagan MIK i eliten. |
| Namn: horcoff |
| Skickat: 13:04 - fre 08 dec 2006 |
| Hur vore det att sätta Brendl på bänken ett tag ? |
| Namn: Thomas |
| Stad: Mora såklart |
| Skickat: 12:48 - fre 08 dec 2006 |
| Sorry alla språkpoliser men upprördheten fick förkörsrätt framför meningsbyggnaden :)
|
| Namn: PP |
| Stad: mora |
| Skickat: 12:47 - fre 08 dec 2006 |
| känns som om det är lika bra att spela i allsvenskan. om inte simons gör sig av med harri så kommer det att bli en veklighet innom en snar framtid.. med tanke på att det märks på spelarna att de inte trivs längre.. många som vill bort... |
| Namn: Thomas |
| Stad: Mora såklart |
| Skickat: 12:45 - fre 08 dec 2006 |
| Fimpen: Bättre då att använda kaffepengarna att kämpa för ert fantasilösa märke då? |
| Namn: Fimpen |
| Stad: Molkom |
| Skickat: 12:25 - fre 08 dec 2006 |
| Ulf: Det är ju det som är felet...Vem fan vill kämpa för det märket!!! |
| Namn: JS |
| Stad: Mora |
| Skickat: 12:22 - fre 08 dec 2006 |
| Harri ta nästa Färja hem nu.. snälla.. så slipper J.Simons sparka dig...Risk finns att flera spelare sticker från klubben annars.
( Saknar The Blacksnakez version av Nationalsången, så det blir drag redan från början) |
| Namn: ulf |
| Skickat: 11:46 - fre 08 dec 2006 |
| varje gång skogs får pucken blir de farligt han slår alltid passet på en motståndare eller när de är dags att rensa nej då ska göra de så jävla svårt för sig...varför inte börja spela enklare?sarg ut.
nej på med svettbandet och kriga för märket på bröstet. |
| Namn: M:guru |
| Stad: 127.0.0.1 |
| Skickat: 11:34 - fre 08 dec 2006 |
| Idag är jag tung i själen.
Men jag är samtidigt övertygad om att efter regn kommer sol. Förr eller senare. |
| Namn: JS |
| Stad: Mora |
| Skickat: 10:53 - fre 08 dec 2006 |
| SKIT...NY TRÄNARE NU... NÅN SOM VILL KÖPA MIN SITTPLATS SÄSONGEN UT!!!!! Patrik Ross kom tillbaks och slåss. |
| Namn: Tången |
| Skickat: 10:04 - fre 08 dec 2006 |
| Orsabo> Många detaljer du påpekar är helt rätt, men för att åter ta upp tråden "Granis" (inget ont om honom, han kämpar på så gott han kan), vilka ytor skapar han åt de andra? Han hamnar hela tiden nere i sarghörnen tills han förlorar pucken. Jag tycker dock inte att det är honom vi ska begära mer utav utan av de mer namnkunniga i laget samt av de tre vise männen i båset. |
| Namn: Swempa |
| Stad: Mora |
| Skickat: 09:43 - fre 08 dec 2006 |
| Hur lät det för ett par månader sen?? Wessner!!! JAA honom ska vi ha... Jävla piss lirare.. |
| Namn: Gurkan |
| Stad: Mora |
| Skickat: 09:37 - fre 08 dec 2006 |
| Men vart hamnade den femman oftast Granis,jansson och bacon, jo i hörnet. Sen har vi detta lilla bekymmer att dom envisas med att spela Kultanen i PP. Han har ju bar dragit på ett riktigt Skott denna säsong i pp. Resultatet blev mål. Dom andra gångerna föser ju han pucken på mål, det går ju knappt att styra ett sånt skott. Vi måste börja göra mål i power play. Hur det ser ut spelar ingen roll. |
| Namn: Orsabo |
| Stad: Orsa |
| Skickat: 09:28 - fre 08 dec 2006 |
| Tyvärr så är en del inlägg på denna sida av samma låga kvalité som voåra tränare.
Tittade man på matchen med objektiva ögon(något som tyvärr inte våra tränare gör) så kunde man se att den kedja som producerade mest i Mik.s zon var Bergqvist, Jansson och Granström. Dessa får dock minst istid!!! Det handlar inte om vad det står på ryggen (namnet). Det är vad dom presterar på isen som skall avgöra. Ett kort axplock av orsaken till torsken: Marcos utvisning i anfallszon!, Då sätter Harri in vår sämsta i boxplay(Wessner), han lyckas slå pucken över sargen helt ensam! Kultanen slår en vansinnes rensning mitt i skott sektorn 2-1. Då blir det darrigt i laget vilka tar då Harri in? kedjan med Basse, Brendel och Nilsson (dessa har tror jag minus 7-8 senaste matcherna). Nytt baklänges mål med åter igen Kultanen i ett direkt misstag. I 3:e perioden vid spel 4-4 men strax boxplay, åter igen Wessner(vår klart sämste center i 4-5 spel) in, nytt mål med Wessner helt borta, suck.Granis inne i slutet tycker ni är fel, ja möjligen om man tänker målproduktion dock inte i spelet hur han skapar ytor till andra. Det är en kille som om han fått mera förtroende redan med start förra året idag varit en mycket vassare anfallsspelare. Till sist en liten notering i samband med sista tekningen i anfallszon. Då har vi inne endast EN tekare (Boggen) vad hade hänt om han blivit bortplockad. Det är hockeyn ABC att man ser till att ha 2 tekare i det lägget. Detta säger mycket om vår tränarnivå. Till Timrå matchen ge förtroende till några andra spelare i laget och gå ut och våga vinna. Sätt Kultanen på bänken, ge Cedergren hans plats. Sedan fixar vi hit en tränare under uppehållet(Obs! jag skrev inte en ny tränare p.g.a att vi idag inte har någon). Ta av Kultanen C:ett på bröstet, låt killen bli en i mängden som han alltid varit i sin tidigare hockey karriär. Det är mycket kvar och kapacitet finns i laget. I sämsta fall blir det kvalserien och den fixar vi med en annan ledning. Sedan är det upp till oss på läktaren att stötta vårt lag, alla försöker göra sitt bästa men det är tränarnas ansvar att ge speltid till rätt killar. Lycka till önskar jag våra killar men förhoppningsvis med hjälp av en tränare. Så Janne Simons det är dags att börja agera,nu! |
| Namn: Gurkan |
| Stad: Mora |
| Skickat: 09:26 - fre 08 dec 2006 |
| Hur fan kan man som tränare bara stå och låta allt trilla ur händerna match efter match!!!!
Man måste ju för i h-vete göra något. Granström är ju "matchvinnar" typen som ska kunna avgöra, han har ju visat det nu i 74 matcher nu = 0 mål... Dricker dom t-sprit i båset eller????? Dags att vakna nu. Det ska till mycket nu för att vända detta. Vi startar ju med tre "lätta" matcher efter JUL. |
| Namn: Sören Persson |
| Skickat: 09:22 - fre 08 dec 2006 |
|
TB "För övrigt har jag väldigt svårt att fatta varför man buar ut det lag man håller på." Är de så svårt att förstå??? hela hallen skulle ha stannat kvar och och buat..så här KAN man inte uppträda på isen. Sparka ledartrion och in med nytt blod.. |
| Namn: Moring |
| Stad: Mora |
| Skickat: 09:16 - fre 08 dec 2006 |
| Helt makalöst, hade Mora ens i tankarna att få in en puck på slutet igår? Hur f*n kan man slänga in Granstörm dom sista minuterna? Han har ju bara gjort 1 assist den här säsongen. Skicka i väg han till leksand eller nåt sånt. Tycker det hade varit på tiden att prova kapla, Hult eller Phillips i A-laget. Dom producerar ju i af poäng i J20, Kapla har gjort 30P. |
| Namn: Tången |
| Skickat: 08:38 - fre 08 dec 2006 |
| morafantast> Lägg ner! |
| Namn: tomsbjorn |
| Länk: http://www.moratidning.com/sport/artikel.asp?id=1731247 |
| Stad: Mora |
| Skickat: 08:37 - fre 08 dec 2006 |
| Känns som om Simons börjar oroa sig nu. Kommentaren om tränarbyte luktar just..... tränarbyte |
| Namn: morafantast |
| Skickat: 08:12 - fre 08 dec 2006 |
| för att återigen ta upp det här med publiksiffror; det är inte alls konstigt att siffrorna slutar på 11 då pudelmannen fuskar till sig siffrorna. Han sitter enbart på sitt lilla krypin och tar en siffra som låter bra. Nu kommer det inte att vara matcher som slutar på 11 på ett bra tag. Och det är ingen moms på biljetter så skattemyndigheten kollar inte hur mycket som redovisas. Därav kan pudelmannen fuska hur mycket han vill. |
| Namn: Swempa |
| Länk: http://www.borlangetidning.com/sport/artikel.asp?id=1730875 |
| Stad: Mora |
| Skickat: 07:33 - fre 08 dec 2006 |
| Brendl = Belastning för MIK just nu.... tyvärr... Och dem som vill se Wikegård i Mora bör sluta drömma... han har ju kontrakt med SVT, går nog inte därifrån så lätt... btw Leksand rustar...Tomi Pettinen... han hade jag gärna sett i MIK |
| Namn: Tången |
| Skickat: 02:22 - fre 08 dec 2006 |
| Ola>Kan du inte heller somna? Givetvis! var herr Ross här bara för att avnjuta den sköna hockeyunderhållning han fick beskåda så gick han nog efter en period. Snälla stoppa honom!!!!! |
| Namn: horcoff |
| Skickat: 02:11 - fre 08 dec 2006 |
| Publiksiffror: På Tisdag mot HV 71 kommer siffran garantert att vara under 3000, för att en stor del av publiken är tillresta och har dett gått så dåligt som nu är det ingen som tror på någon vinst och därför stannar hemma. |
| Namn: |
| Stad: |
| Skickat: 02:00 - fre 08 dec 2006 |
| Tången>
Kan inte hans bubbelbadskompis komma till Mora igen. Dock inte för att bada bubbelbad, utan för att beträda isen i FMMA med visselpipa i munnen. Vad finns det annars för lediga tränare? Tror inte Patrik var i Mora för att diskutera en tränarroll. |
| Namn: Tången |
| Skickat: 01:39 - fre 08 dec 2006 |
| Ola> Jag kan inte heller somna efter denna skitföreställning. Undrar om Harri badar bubbelbad ikväll? |
| Namn: |
| Stad: |
| Skickat: 01:21 - fre 08 dec 2006 |
| Något helt annat mitt i bedrövelsen. Publiksiffror. En lite märklig sak är att vi haft i sex matcher haft publiksiffror som slutar på 11. 4011, 4211, 3211, 4111 samt 3111 i de två senaste matcherna. Säsongen 04-05 hade fyra matcher med publiksiffror som slutade på 11. Förra säsongen var antalet tre. Det går fortare att skriva 11 på slutet.
F ö är vår sämsta publiksiffra hittills i elitserien matchen mot HV den 1 december förra året. Vi vann med 3-2 och 3011 tittade på. |
| Namn: horcoff |
| Länk: http://www.frisktigers.no/Downloads/Video/DVDTrailer.wmv |
| Skickat: 00:55 - fre 08 dec 2006 |
| Video från Frisk Asker, intervju med Bla. Mangnus Sanberg och Marcus Eriksson.
Patrik Ross i båset och omklädningsrummet. |
| Namn: Anders E |
| Skickat: 00:39 - fre 08 dec 2006 |
| Jävlarna=spams |
| Namn: Anders E |
| Skickat: 00:38 - fre 08 dec 2006 |
| och så har de här jävlarna dykt upp också.. Jag blir så trött..
Nej! Dags att ta nya tag! 3p mot timrå, sen slår vi till dem där jönköpingsborna med 4-1, sen blickar vi framåt! |
| Namn: tetetnstd |
| Länk: http://teens.i13host.com/index3.html |
| Skickat: 00:28 - fre 08 dec 2006 |
| sion article, which is mirrored at
* To serve as a method of circumventing firewalls. [edit] ----------------------------------------------------------------------- [url=http://teens.110mb.com/index.html].[/url][url=http://teens.i13host.com/index1.html].[/url][url=http://teens.110mb.com/index2.html].[/url] [url=http://teens.i13host.com/teeny-bopper-club-62.html]teeny bopper club[/url] [url=http://teens.110mb.com/teeny-bopper-club-62.html]teeny bopper club[/url] [url=http://teens.i13host.com/nirvana-smells-like-teen-spirit-63.html]nirvana smells like teen spirit[/url] [url=http://teens.110mb.com/nirvana-smells-like-teen-spirit-63.html]nirvana smells like teen spirit[/url] [url=http://teens.i13host.com/seventeen-64.html]seventeen[/url] [url=http://teens.110mb.com/seventeen-64.html]seventeen[/url] |